SKY BRIDGE & SKY WALK

Najdłuższy most wiszący dla pieszych na świecie.

Na Sky Bridge wybraliśmy się niedługo po jego otwarciu i trzeba tu sobie szczerze powiedzieć, iż prezentuje się naprawdę kozacko.
Ale po kolei;
Wyruszyliśmy oczywiście z samego rana, gdyż kawałek – pomimo tego, iż na południu Polski mieszkamy – do tej atrakcji jednak mamy. Docieramy po blisko 3 godzinach jazdy i od razu ruszamy na szlak, by załapać się na moment, gdy jest jak najmniej ludzi.
Z pozycji parkingu dumnie prezentuje się Sky Walk, którego początkowo nie mieliśmy w planach, ale wszystko uległo pewnym zmianom, gdy znaleźliśmy się na miejscu 🙂
Zapraszamy do galerii.

W miarę szybko nabieramy wysokości, by już po kilkunastu minutach po raz pierwszy zobaczyć wiszący most dokładnie nad nami.

Ruchów nabraliśmy od razu i już po niedługim czasie mogliśmy się zameldować na ”szczycie”. Nooo… widoczek fajny, ale to jeszcze nie to, czego się spodziewaliśmy. Na tę chwilę ogarniamy temat, co gdzie i jak, by jakoś zacząć tą naszą morawską wędrówkę, bo przecież sam most to 5/10 minut i po temacie.
Na szczycie wiadomo co jest… to samo co wszędzie w takich miejscach – pamiątki, jedzenie, piwo itp.
Ale tutaj też, wśród tych ”bonusowych atrakcji”, znajduje się Sky Walk oraz zaczyna się tor trailowy. Dla każdego cos miłego 😉

No dobrze, czas już przeprawić się przez ten najdłuższy wiszący most, o którym zrobiło się przez moment bardzo głośno.

Czy można mieć na nim lęk wysokości, trudno powiedzieć, bo konstrukcja jest tak stabilna i zarazem mocna, że absolutnie nie czuć, iż idzie się wiszącym mostem. W takiej Albanii to szybciej o lęk wysokości, jak pod nogami jest co druga deska, a mostem buja w każdą stronę 😉
W każdym razie nie dyskutujemy o lękach, bo być może nas to nie dosięgło i nie będziemy tu w tym temacie kozaczyć. A jak u Ciebie jest z tym lękiem wysokości?
Idziemy.

Że most jest solidnie zbudowany i raczej żadna katastrofa mu nie groźna, niech zaświadczą te zdjęcia 🙂

Czechy - SKY BRIDGE & SKY WALK

Trochę twardych danych o moście, z którego taki widok się rozpościera 🙂

• 721 metrów | długość mostu wiszącego
  • 95 metrów | wysokość nad ziemią w najwyższym punkcie
  • 1 110 – 1 116 metrów | wysokość mostu nad poziomem morza
  • 6 głównych lin nośnych i 60 lin wiatrowych o różnych średnicach
  • 360 ton | siła uciągu każdej z 6 głównych lin
  • 1,2 metra | szerokość chodnika
  • 2 km | długość letniej ścieżki edukacyjnej „Most Czasu” z elementami rzeczywistości rozszerzonej
  • 2 lata | czas budowy mostu wiszącego

I w zasadzie to tyle z przejścia po wiszącym moście.

Rzućmy tylko okiem jak to wygląda od strony, z której zakończyliśmy nasz jakże przesympatyczny spacerek.

Jeśli myślisz, że powrót jest tą samą drogą, to jesteś w błędzie.

Po pokonaniu mostu czeka na Ciebie ścieżka edukacyjna ”Most Czasu”.
”Integralną część ścieżki edukacyjnej „Most Czasu” stanowi fortyfikacja znajdująca się na początku gry (tzw. rzopik), skąd rozpoczyna się 2 km trasa oznakowana panelami edukacyjnymi. Łącznie 9 paneli edukacyjnych oraz powiązana ze ścieżką gra interaktywna z zadaniami rozmieszczonymi tematycznie i czasowo tak, aby po prawie godzinnym, niewymagającym spacerze wyznaczoną trasą każdy odwiedzający mógł powrócić do teraźniejszości.
A więc do punktu wyjścia przy schronisku Slaměnka”.

Na tym etapie nasza wycieczka miała dobiec końca, ale wąż w kieszeni dał się jeszcze naciągnąć na Sky walk.

Z perspektywy czasu wydaje nam się, iż ta ścieżka jest większą atrakcją niż most. Most ładnie wygląda do zdjęć, a dla sky walk trzeba poświęcić trochę więcej czasu i zdobywanie wysokości przynosi chyba większą frajdę.
Idziemy sprawdzić, co Ty na to?

Stopniowo acz w żwawym tempie pokonujemy kolejne metry.

Im wyżej, tym bardziej wzmaga się wiatr, więc czapki, kaptury czy kurteczki są nawet wskazane.
Tymczasem każdy metr, to i panorama coraz ładniejsza 🙂 Co tam wiatr…

Oczywiście dla tych, którzy nie do końca są przekonani, że atrakcja jest bezpieczna, mamy kilka zdjęć potwierdzających iż solidna to budowla 🙂

Rękaw

Jeśli mocno pragniesz skrócić sobie drogę, to po drodze znajdziesz rękaw. To taka dodatkowa atrakcja zbudowana z gęstej sieci przez którą przechodzi się z jednego piętra kładki, na drugie. Ja skorzystałem mocno zachęcany przez resztę rodziny Rozmusiaków i przyznam szczerze – nigdy więcej! Dlaczego? Ano spróbuj sam/a to zobaczysz…
Natomiast dla dzieciaków to atrakcja wyśmienita 🙂

Po brawurowym przejściu rękawa i pokonaniu jakoby jednego piętra, możemy piąć się dalej do góry.

Wiatrzycho się wzmaga tak, iż chce głowę urwać… choć są niektórzy tacy odważni, że w samej koszulce dają radę. A wbrew pozorom, chwilę trzeba dreptać na górę.

Dane ścieżki mają się tak;

Wysokość nad poziomem morza – 1116m
Wysokość ścieżki – 55m
Długość drewnianej kładki – 710m
Długość zjeżdżalni – 100m

Kropla

Znajduje się na samym szczycie ścieżki. To sieć rozciągnięta na wysokości 50 m, a stojąc na niej można zobaczyć co znajduje się pod nogami. Oczywiście pod warunkiem, że nie masz lęku wysokości. Tutaj, w przeciwieństwie do mostu, mogliśmy zaobserwować sporą grupę ludzi, która naprawdę się bała by wejść na siatkę.

A panoramy ze zdobycznej wieży na okoliczne szczyty dociśnięte z lekka chmurami prezentują się tak;

Na koniec naszej wycieczki wybraliśmy się na poszukiwania Vodopády Malé Moravy.

Również polecamy by zabawić się w poszukiwania tychże wodospadów, lecz mała podpowiadajka jest taka, iż teraz podjechalibyśmy po prostu samochodem. Niewiedza kosztuje, acz dodatkowe kilka km w nogach zapewne wyszło nam na zdrowie 🙂

Jeśli masz ochotę na wirtualną małą czarną, to zamawiając ją będzie nam niezmiernie miło, a Ty docenisz nasz trud włożony w prowadzenie bloga.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A jeśli podobał Ci się ten wpis, to zapraszamy do wsparcia naszego bloga i polubienia naszego facebooka. Będzie to dla nas sygnał, iż wykonujemy dobrą i wartościową pracę 🙂